Астероид колкото стадион се приближава към Земята

07 февруари 2022, 06:45 часа • 5420 прочитания

На 8 февруари до Земята ще се приближи 150-метровият астероид 2007 UY1. Това следва от данни на Центъра за изследване на обекти, сближаващи се със Земята (CNEOS) на Лабораторията за реактивно движение (JPL) на НАСА.

Отбелязва се, че небесното тяло ще премине на разстояние малко над 5 милиона км от планетата, което е приблизително 14 пъти разстоянието от Земята до Луната.

Учените уточняват също, че 2007 UY1 принадлежи към астероидите от групата „Атон“, тоест орбитата му пресича земната от вътрешната страна.

2007 UY1 е открит за първи път през 2007 г. и не се счита за опасен. Според настоящите изчисления теоретичната вероятност някой ден да се сблъска със Земята е изключително малка.

Земята си уловила още един астероид за компания (ВИДЕО)

Друг астероид, с наименованието 138971 (2001 CB21), ще прелети сравнително близо до Земята в началото на март. Диаметърът на небесното тяло се оценява на около 1,3 км, което е четири пъти височината на Айфеловата кула.

В същото време учените твърдят, че въпреки че астероидът е класифициран от CNEOS като "потенциално опасен", е малко вероятно той да се сблъска с нашата планета в обозримо бъдеще. Приблизителната дата за преминаване на астероида 2001 CB21 близо до планетата ни е 4 март, 3:00 часа ET (10:00 българско време). Прелетната му скорост ще бъде над 43 130 км/ч.

Въпреки че преминаването му покрай Земята е наречено „близко сближаване“, астероидът всъщност ще бъде на повече от три милиона мили в най-близката си точка, което е 10 пъти по-далеч от Луната.

НАСА оцени вероятността Земята да се сблъска с астероид

Астероидът е открит на 30 януари от Джанлука Маси, астроном от проекта „Виртуален телескоп“ в Италия. Той направил снимка на CB21 през 2001 г. с наземен телескоп, когато астероидът бил на повече от 34,6 милиона км от Земята.

През януари стана известно, че астероидът 2022 AE1 може да се сблъска със Земята следващото лято. Според учените той има най-висок риск от сблъсък с нашата планета сред всички известни обекти в близост до Земята. Потенциалният сблъсък е възможен на 4 юли 2023 г., като учените оценяват вероятността на 1:1700.