Петер Шрайер отбеляза десет години на поста Главен дизайнер на КИА, период, в който глобалните продажби на марката се увеличиха с около 1,1 млн. автомобила през 2005г. до 3,05 млн. през 2015г.
Петер Шрайер е двигателят на дизайнерската революцията в КИА през последното десетилетие – моделната гама претърпя истинска трансформация, която се отрази и във възприятията на потребителите от цял свят. Присъединявайки се към КИА Моторс през 2006г. като главен дизайнер, Петер Шрайер понастоящем е президент и Главен дизайнер на корпорацията.
Утвърждаване на новия имидж на КИА
КИА осъществява серия от подобрения в продължение на няколко години преди 2006г., когато Петер Шрайер се присъединява към компанията в качеството си на Главен дизайнер. През същата година южнокорейската марка лансира на европейския пазар новия КИА сийд с безпрецедентна 7-годишна гаранция или 150 000 км пробег, като същевременно разширява с нови модели своя глобален производствен капацитет.
Интересът на потребители по цял свят към качеството на автомобилите КИА нараства, а новаторският дизайнерски подход на Шрайер се превръща в мощен тласък за трансформация на марката и съществена промяна в имидж й, което е в унисон с бъдещата глобална политика на КИА.
Ето какво споделя Шрайер: “Когато започнах работата си в КИА, беше много важно да утвърдим автентична идентичност на бранда, както и да създадем единно усещане за него. Все пак началото на живота на всеки наш нов модел не се базира само на естетиката. Това е процес, в който комплексни идеи трябва да заработят в синхрон, и да намерят приложението си в модел, който е в състояние да породи силен емоционален отклик.”
През следващите години тази визия довежда до утвърждаването на единна ДНК в дизайна на разширяващата се моделна гама на КИА с отличителни елементи и изцяло нов облик. Под ръководството на Петер Шрайер, КИА успява да утвърди ясна идентичност, да увеличи разпознаваемостта на марката и да стартира производството на цяла серия от нови модели със стилен и авангарден автомобилен дизайн.
Чарът на Южна Корея: вдъхновението зад новите дизайнерски решения
Докато КИА осъществява трансформация на своята продуктова гама, популяризирането на южнокорейската култура по света с явления като така наречения K-поп (музикалния мега хит „Gangnam Style”) или модерната архитектура, се превръща в част от вдъхновението на Шрайер и неговите дизайнерски екипи.
Самият Шрайер коментира в тази връзка: “За дизайнерите е важно не само да се вълнуват от автомобилите, но и да се интересуват от архитектура, изкуство, музика, промишлен дизайн… и много други неща. Всичко това ни инспирира, а ние в същото време също му влияем. Хората днес вече знаят повече за Южна Корея и за случващото се там. От една страна, сме вдъхновени от неповторимия пулс на Сеул, а от друга сме обгърнати от тишината, която е важна за концентрацията ни.”
Именно този контраст е източникът на дизайнерския език на моделите КИА. “Ние разполагаме с това богатство, което ни вдъхновява и насърчава нашето творческо мислене. Всичко е опростено и изчистено, но е постигнато в резултат на много труд и висока степен на концентрация”, обяснява Шрайер.
Философията на Шрайер e инспирирана от южнокорейската максима: ‘изчистена права линия’, която характеризира всеки един дизайнерски проект, ръководен от него. Създаването на глобална мрежа от дизайнерски екипи води до различни интерпретации на този подход в трите дизайнерски центъра на корпорацията – в Калифорния, САЩ, Франкфурт, Германия, както и в развойния център на КИА в Намянг, Южна Корея.
Промени във възприятието за марката КИА
2010 КИА Оптима, един от първите модели на КИА с екстериор и интериор, разработен изцяло под ръководството на Петер Шрайер, днес се възприема като катализатор на последната трансформация в продуктовата гама на КИА, по отношение на дизайна. Освен че е високотехнологичен и усъвършенстван спрямо предшествениците си модел, дизайнът на Оптима придава дълбочина в гамата на КИА и изцяло променя начина, по който широката аудитория възприема марката в световен мащаб. Най-новото поколение Оптима, лансирано по-рано тази година, е с подчертана индивидуалност и неповторимо излъчване.
Петер Шрайер ръководи разработването на различни дизайнерски концепции, като изследва и разширява потенциала на КИА в областта на дизайна. Прототипи като Track’ster от 2012 г., GT4 Stinger от 2014 г. и Ray от 2010 г. разкриват вълнуващата бъдеща визия на КИА и спомагат за постигане на повече дълбочина и неподправено глобално излъчване на бранда като цяло.
Акценти в дизайна
Любимите разработки на Шрайер от последните години включват Соул, който буквално „променя бранда” със своя открояващ се външен вид и привлекателен алтернативен имидж, както и новата Оптима Sportswagon, истински европейски лайфстайл автомобил, който скоро ще се дистрибутира в европейската търговска мрежа.
Впечатляващият и изключително авангарден КИА GT Concept дебютира на световното автомобилно изложение във Франкфурт през 2011 г. и убедително демонстрира как би изглеждал един бъдещ седан с четири врати на утвърдената компания.
Всъщност GT Concept държи първенството сред фаворитите на Шрайер: “Нали знаете, когато имате повече от едно дете, е трудно да посочите своя любимец. Просто обичате всичките. И аз обичам всички автомобили, чийто дизайн съм създал, но има един, който, трябва да призная, все пак по някакъв начин се откроява. GT Concept беше проектът-мечта за мен и нашите дизайнери, защото имахме шанса да разработим истински GT - автомобил, който внася много динамика и стил в пътуването.”
Дизайнът на КИА: бъдещето
Дизайнът има ключова роля при трансформацията във възприятията за марката КИА и нейните продукти в последните няколко години – затова компанията ще продължи да следва своята политика, фокусирана върху дизайна, още много години напред. Предстоящите премиери в нови сегменти, както и непрекъснатото обновяване на моделите чрез бъдещи поколения, ще демонстрират убедително, че дизайнът на КИА ще продължи да бъде в сърцевината на фирмения успех.
Шрайер обобщава: “Онова, което наистина ме въодушевява, е бързата еволюция на компанията. Марката, която познавахте преди десет или дори преди пет години, вече не съществува. Това се вижда дори в най-дребния детайл. Усеща се и в превъзходното качество на материалите. Когато вървим напред, е особено важно промяната да е истинско усъвършенстване, а не само стремеж да бъдем различни.”