Водата на Марс била много малко за развитието на живот

30 септември 2015, 09:28 часа • 8752 прочитания

Количеството течна вода на Марс, чието наличие потвърдиха в понеделник, 28 септември, учените от НАСА, е прекалено малко за развитието на живот на планетата, разказал в ефира на латвийското радио Baltkom астрономът Дмитрий Вибе, завеждащ отдела по физика и еволюция на звездите към Института по астрономия на РАН.

НАСА обяви, че е открила най-убедителните до днес свидетелства, че сега на Марс съществува вода в течен, макар и много солен вид, опирайки се на снимки и данни, събрани от камерите и инструментите на сондата MRO при наблюденията на кратерите около екватора на Червената планета.

"За развит живот на Марс все още е невъзможно да говорим, защото развитият живот в този вид, в който го познаваме, предполага по-голямо количество вода и по-меки климатични условия. По-скоро в дадения случай може да се говори, че някъде под повърхността на Марс има условия за неголеми количества течна вода, много солена и обогатена с хлор.

Така или иначе, стъпка след стъпка, ние се приближаваме към това да разбираме за наличието на Марс на все повече и повече многообещаващи условия от гледна точка на примитивния живот", заявил Вибе.

Според учения информацията, предоставена от НАСА, не се явява пълноценно откритие, а едва потвърждение на предположението, което имали учените преди това.

"Строго погледнато, откритието, за което иде реч, е било направено още преди няколко години. Ивиците, за които заявиха в НАСА, са забелязани още през 2010 година – още тогава се изказваше предположението, че те може да се появяват в резултат на изтичане на краткоживеещи ручеи от солена вода на повърхността на Марс.

Сега това предположение получи по-солидно потвърждение в резултат на използването на спектрални наблюдения от борда на космическия апарат, който се върти около Марс. Така че ново откритие не е направено, а е потвърдена хипотезата за природата на откритието, направена преди няколко години", казал Вибе, цитиран от РИА Новости.