Съществуват гигантски планети, просто ние не ги виждаме

11 ноември 2015, 08:15 часа • 17847 прочитания

Учени направиха сензационно откритие. Те разказаха, че всъщност съществуват планети гиганти, но ние не ги виждаме дори с мощни телескопи, пише Planet Today.

И изобщо откриването на планета в Космоса не е лесна задача. За тази цел не може да се ограничаваме само с наличието на телескопи. Учените, които се занимават с планетите, осъществяват множество различни изчисления за светлината, разстоянието и гравитацията, за да открият чужд свят. Освен това, колкото по-далече се намира планетата от Земята, толкова по-сложно е да се забележи.

Ново изследване показало, че съществува доста голяма вероятност в Космоса да съществуват планети гиганти, които превъзхождат 10 пъти размерите на Юпитер. Такива планети са способни да създават около себе си огромни спирални дискове. Тези дискове възникват веднага след като в пространството се появи звезда.

Провеждайки поредното изследване, учените са потвърдили своите догадки, че планетите, с помощта на гравитацията, могат да изменят структурата на диска. За да разберем какви нарушения са настъпили в диска и да се убедим, че тези изменения са поради наличието на огромна планета, можем да си представим нещо от рода на пистолет, който формира планетите.

Изучавайки няколко изображения, които са получени от мощни телескопи, и компютърно моделиране, изследователите получили много нова информация за далечните пространства.

Ако теорията им се потвърди, то нашите представи за формирането на звездите ще претърпят съществено изменение, а в бъдеще ще бъдат открити нови планети.