Най-подходящите за живот звезди

30 май 2016, 20:40 часа • 5120 прочитания

Астрономи от САЩ са назовали група звезди, която е по-подходяща от останалите за наличието на потенциално обитаеми планети. Изследването на учените е публикувано на сайта arXiv.org.

Най-подходящи за търсене на извънземен живот се оказват околностите на стари звезди от клас G и млади светила от клас К. Към първата група спада Слънцето, а към втората се отнасят по-студени и големи звезди. Обектите от клас М например по-скоро не подхождат за наличието на живот около тях.

Учените стигнали до тези изводи след изучаването на възможните карбонатно-силициеви цикли на екзопланетите. В резултат на такива процеси на небесното тяло трябва да съществува течна вода и по-ниско съдържание на въглероден диоксид в атмосферата.

Ключов фактор за захващането на въглероден диоксид и неговото транспортиране от атмосферата в литосферата са растенията.

Поддържането им в жизнеспособно състояние и недопускането на продължителен период на типа "Земя снежинка" е възможно само ако физическите и орбитални свойства на екзопланетата попадат в определен прозорец от параметри, заключават учените.