Гласувайте за най-добрите имена на звезди и планети

14 август 2015, 12:35 часа • 20232 прочитания

Международният астрономически съюз откри онлайн гласуване, в което всеки желаещ може да внесе своя принос в избора на нови имена за 20 планетни системи, включващи 15 звезди и 32 екзопланети. И вие можете да се включите на сайта на проекта Name the ExoWorlds.

Вариантите за наименования на небесните тела са предложени от астрономически клубове и други неправителствени организации от 45 страни по света, като са предложени 247 имена.

Броят на звездите и планетите е ограничено с тези, които са открити до 2008 година и чието съществуване е проверено многократно.

Сред предложените имена е например MariaMitchell – в чест на първата жена от САЩ, качила се в Космоса, която да носи звезда, известна днес като 14 Andromedae.

За звездата HD 81688 е предложено името Hikari, което означава "светлина" на японски. За планетите от една звездна система се предлагат имената на героите от "Дон Кихот" и фамилията на самияя автор на класическото произведение – Сервантес. А една мигаща звезда (PSR 1257+12) може да носи името Rock'n'Roll Star.