Гласове от Русия: Европа обяви местоположението на секретни американски сателити

23 юли 2019, 08:40 часа • 8192 прочитания

Използвайки руски данни, Европейската космическа агенция (ЕКА) публикува информация за местоположението на секретни американски спътници в геостационарна орбита, предаде БГНЕС.

В документ на Европейския център за космически операции, за който съобщиха РИА Новости и считаната за руска дезинформационна агенция "Спутник", са предоставени данни за местоположението на изкуствени обекти, намиращи се в геостационарна орбита (кръгова орбита на височина 35 786 км., точно над земния екватор). Общо 1 578 обекта са включени в каталога, от които 529 управляеми спътници, а останалите – повредени космически апарати и части от ракети-носители

Документът използва, в частност, данни от наблюдения с телескопи, предоставени от Междуправителствената корпорация "Вимпел", Института по приложна математика "М. В. Келдиш" на Руската академия на науките и Астрономическия научен център на Русия. Те именно позволяват да се научи в кои конкретни точки от геостационарната орбита работят секретни американски спътници, чиито параметрите на техните орбити не се публикуват от ВВС на САЩ.

Така каталогът разкрива местоположението на секретни американски спътници, които според германския специализиран сайт space.skyrocket.de са предназначени за разузнаване на Космоса или за осъществяване на радиотехническо разузнаване.

През април, в доклад за световните системи за космическа отбрана, издаден от Американската фондация "За сигурен свят", беше съобщено, че американските военни шпионски спътници GSSAP в геостационарна орбита многократно близко и тайно са преминавали до руски и китайски военни и граждански космически апарати с разузнавателна цел.

Ивайло Ачев