Китай обяви днес, че съкращава драстично времето за онлайн игри на децата до само три часа седмично по време на учебния срок. Това е последният ход в широкото преследване на технологичните гиганти, които оперират на най-големия пазар за игри в света, предава БГНЕС.
На геймърите под 18 години ще бъде разрешено да играят онлайн само между 20:00 и 21:00 часа в петък, събота и неделя, съобщи държавната информационна агенция Синхуа. Целта е опит за ограничаване на зависимостта в пристрастената към игрите нация.
Геймърите са длъжни да използват личните си карти, когато се регистрират, за да играят онлайн, за да гарантират, че непълнолетните не лъжат за възрастта си. По време на училищните ваканции на децата ще бъде позволено да играят малко по-дълго, като определеното време се удължава до 60 минути на ден. "Пристрастяването към игрите е засегнало обучението и нормалния живот ... и много родители са отчаяни“, се казва в изявление на Националната администрация по печата.
На компаниите е забранено да предлагат услуги за игри извън предвидените часове, въпреки че в изявлението не става ясно как ще бъдат наказани нарушителите. Действащо по-рано ограничение от края на 2019 г. забраняваше игри през нощта и ограничаваше играчите само до 90 минути в делнични дни и три часа през уикендите и празниците.
Комунистическите управници на Китай ограничават големите технологични и други мощни сектори, които привличат стотици милиони потребители. Изглежда, че игрите са най-новата цел за регулаторите, като за дейността им през последните месеци е въведен набор от правила, за да се премахнат негативните последици върху китайската младеж, вариращи от влошаване на зрението до пристрастяване към онлайн игрите.
Индустрията, която през първата половина на тази година е реализирала приходи от 130 милиарда юана (20 милиарда долара) според Китайската асоциация за аудио-видео и дигитално предаване, е атакувана жестоко през последните дни в предавания на държавните медии, където игрите са представени като „духовен опиум“.
През юли китайският технологичен гигант Tencent въведе функция за лицево разпознаване „среднощен патрул“, за да разобличава деца, които се маскират като възрастни, за да заобиколят правителствения полицейски час за непълнолетни геймъри.