Вече е направен пълен превод на девет от текстовете на статии и документи, приложени като доказателство, че в България е имало разпространение на радикален ислям. Тези материали са намерени при обвиняемите.
Вещото лице – д-р Сафер Хасанов, е извършил преводи на девет текстове от турски език. Тези текстове вече са превеждани от Юлия Кирилова. Тъй като в част от тях има само анотация, сега е извършен пълен превод. Деветте текста съдържат различни статии и коментари, свързани с религията. Някои от тях са подзаглавия: „Демокрацията е невернически обществен строй”, „Неверничеството на съвременните идоли, върховната власт принадлежи на Аллах.”
Според д-р Хасанов, разминаването между предишния и сегашния превод е основно в терминологията, но това не променя неговото заключение, направено по време на предишно съдебно заседание. Д-р Хасанов казва, че част от текстовете обясняват чрез религията поведението на мюсюлманите. В текста „Демокрацията е религия на неверничеството” се твърди, че не може да се делегират права на други хора да управляват вместо Аллах.” Това е тълкуване отново според религиозните закони.
Същевременно свидетелят Юлиян Михайлов каза, че познава един от обвиняемите – Ахед Муса Ахмед, но той не е водил проповеди против демокрацията и против участието в избори. Проповедите са били на различни теми и са ползвани предимно мюсюлмански книги за тях. Свидетелят каза, че е приел исляма преди около 8 години, а жена му е решила да се забули преди 5 месеца. Поведението й било плод на нейно лично решение. Той допълни, че пътувал с Ахмед в различни градове, разходите се поделяли между тях, понякога се ползвали пари от дарения, които се дават в джамията в Пазарджик.
Съдът приобщи към делото отговор от главното мюфтийство, поискано от прокуратурата, в който се казва, че не са получавани дарения от Саудитска Арабия и от организацията „Ал Уакф ал Ислями" през периода 2005 - 2010 година. Мюфтийството не разполага и с документи за финансовото състояние на различните домове, тъй като те били изчезнали пред 2010 година, когато мюфтийството не било изведено от сградата. Не са правени проповеди, няма и наети квартири и в Благоевград и в София, затова няма и финансови отчети, е записано в отговора на Главното мюфтийство.
Съдебното заседание продължава с приемане на нови писмени доказателства по делото.
Преди заседанието се очакваше, че ще има протест, но такъв в крайна сметка не се състоя.