Промени размера
Аа Аа Аа Аа Аа

Балет "Арабеск" с три нови заглавия

17 май 2019, 12:10 часа • 2959 прочитания

"СЛЕДОБЕДЪТ НА ЕДИН ФАВН" – хореография - Мила Искренова

и две миниатюри

"ДАНЦОН 2" – хореография - Боряна Сечанова

"ВОДА" – хореография - Филип Миланов

" Следобедът на един фавн "

музика - Клод Дебюси

Хореография – Мила Искренова

Изпълняват – Андрея Андонова, Виктория Петрова, Елизабет Якимова, Константина Ханджиева, Таня Кацарова, Теодора Друмева, Васил Дипчиков, Валери Миленков, Ервин Есен, Наско Николчов, Филип Миланов, Светлозар Тинев.

През 2018 се отбелязаха 100 години от смъртта на Клюд Дебюси. Непреходната стойност на неговите музикални шедьоври се появява на сцената на Балет Арабеск със „ Следобедът на един фавн“. Наред с музиката от всеизвестния прелюд, в спектакъла се използват композиции на Дебюси за сиринг флейта , както и едноименната поема на Стефан Маларме, (по която е написан прелюда „ Следобедът на един фавн“), рецитирана на френски. В музикалната среда е включена и картина от природни звуци.

Хореографията на Мила Искренова интерпретира основните иновативни принципи, заложени в хореографията на Нижински : разработки на антични изображения и скулптури, силна изобразителност и поетичност, Партиите на Фавна и шестте нимфи са разпределени между 12 танцьори на Арабеск. Декорът и костюмите са по идея на Мила Искренова и Боряна Сечанова, която е консултант по визията на пиесата. Музикален консултант е Весела Цанкова.

....

Огромен публичен скандал и полицейска забрана била първоначалната реакция на „L'après-midi d'un“ на Нижински, която има премиера на 29 май 1912 г., откривайки нова страница в историята на Les Saisons Russes. Когато прави хореографията на " Следобедът на един фавн", Нижински се уповава на древногръцките скулптури и фрески. Поради това създава една изключително "статична" хореография. Едноизмерна. Като добавим и скандалните костюмите на Бакст, особено този на Фавнът, Дягилев е силно притеснен и иска да спре спектакъла, ако не се реформира. Нижински отказва да го промени и 'Фавнът' излиза през 1912 в Париж. Публиката е поразена , но аплодира силно. На премиерата аплаузът бил толкова силен, че Нижински наредил веднага да се изпълни ЦЕЛИЯ СПЕКТАКЪЛ НА БИС. .Така и станало.

Всички парижки ежедневници отразяват премиерата, а в един от най-престижните спектакълът на Нижински е напълно разгромен... Тогава се намесва скулпторът Огюст Роден, вече утвърден в арт средите авторитет, който анализира хореографията от своя гледна точка и убедително я защитава с възхитата си. Това обръща нещата в полза на спектакъла.

Чувствената поезия на Маларме, импресионистичната музика на Дебюси, великолепните костюми на Бакст, иновативната хореография на Нижински и уникалният шанс на Дягилев, дават на света завладяваща миниатюра, която все още докосва сърцата на зрителите и възбужда въображението на онези, които се опитват да изградят отново Фавна - Кратка история за страстта на едно митично божество към една красива нимфа. Този изящен балет е изпълнен толкова блестящо от Нижински, че завинаги ще остане невъзможен стандарт за новите поколения изпълнители. Както казва Нижински със своята характерна лаконичност: „Аз съм Фавн“.

„ДАНЦОН 2“

Музика - Артуро Маркес,

Хореография - Боряна Сечанова

Изпълнители: Даниела Иванова и Ервин Есен

Данцон2 „Видяхме един оркестър, в който музикантите буквално не докосваха земята. [...] И преди всичко видях на всяко едно лице нещо, което винаги съм вярвал, че музиката е – чиста радост. Общуване и радост.“

Сър Саймън Ратъл

Това е музика, която те кара да се обърнеш, да забележиш човека, минаващ покрай теб, да се усмихнеш, да пожелаеш да го докоснеш и да танцуваш…

„ВОДА“

Музика: Йегиш Манукян

Идея и хореография: Филип Миланов

Изпълнители: Константина Ханджиева и Валери Миленков

Тя си проправя път през всичко, оставяйки диря след себе си!

„Вода“ е съвременна танцова миниатюра, чийто обект е личността и нейната лична и интимна среда. Миниатюрата изследва самостоятелното моделиране на индивида – по какъв начин решенията, които взима, за да премине през определени ситуации и условия на физическото пространство, оказват влияние върху вътрешната му среда на възприятия, емоции и усещания.

В програмата още:

„БЛА, БЛА….“, премиера 2015 г.

Музика – Джони Транк и Джус ансамбъл

Хореография – Морис Кози (САЩ)

Изпълнители: Ангелина Гаврилова Андрея Андонова, Виктория Петрова, Петя Колева

Васил Дипчиков, Стефан Вучов, Филип Миланов

Хореографът Морис Кози превръща хлапашкото безгрижие, младежката свежест, култът да бъдеш готин, cool модата и веселия непукизъм в ироничен и безжалостен инструмент за

разобличаване на късмета да живееш в постмодерните времена. Спектакълът е в задъхано, почти шеметно темпо, цветен, пъстър и нахакан. (П.Пламенов)

Actualno.com
Actualno.com Отговорен редактор
Новините днес