Промени размера
Аа Аа Аа Аа Аа

Judas Priest – британската стомана, която не ръждясва

01 юли 2015, 14:54 часа • 23867 прочитания

Да се отдаде голямо значение на британското влияние в хеви метъла би било недостатъчно. Все пак Острова е дал на света  групи като Black Sabbath, Led Zeppelin и Judas Priest. Последните са важна част от т.нар Нова вълна на британския хевиметъл, която води революцията в тежката музика. В резултат от нея в Америка се ражда траш метъла. От там се появят Голямата четворка, включително и една "малка група", наречена Metallica. Но толкова за историята.

През последните две години българската публика имаше удоволствието да види две от най-важните групи от Новата вълна. Първо миналата година ни гостуваха Iron Maiden, а в леко хладната вторншика вечер в края на 30 юни в София гостуваха и самите метъл богове Judas Priest.

Преди на сцената в „Арена Армеец“ да стъпят Роб Халфорд (Rob Halford) и компания, публиката имаше удоволствието да бъде подгрята от немските пауър метъл светила Helloween. Анди Дерис (Andi Deris) и компания със сигурност са едни от любимците на местната публика. Петорката от Хамбург не разочарова с вечни хитове като Dr. Stein, I want out, а на песента If I could fly публиката буквално „се взриви“. Новият албум My God-Giver Right беше застъпен с няколко песни, които определено звучат приятно.

Малко след 21 ч. „тиквите“ се оттеглиха, а сцената беше покрита с огромно платнище, на което пише Judas Priest. След продължила около 25 минути почивка сцената, вече окрасена с огромни видео екрани, беше разтресена от Dragonaut – заглавната песен от актуалния албум на петорката от Бирмингам Redeemer of Souls.

Oще в този момент стана кристално ясно, че групата не е в настроение „да взима заложници“. Ветеранът-вокал Роб Халфорд не се пестеше нито за секунда, звучейки сякаш тази година ще навърши 34 или 44, а не 64. От друга страна Ричи Фокнър (Richie Faulkner), който замени легендата К.К Даунинг (K.K. Downing) по време на „прощално турне“ Epitaph, изглеждаше сякаш изживява мечтата си. Върхът беше солото, което той изсвири в рамките на хита Victim of Changes.

Иначе самият сет беше близо до съвършенството. Малка изненада беше отсъствието на „кавърите“ (в кавички защото тези песни отдавна са си и на Judas) Green Manalishi и Diamonds and Rust. За сметка на това налице бяха резачки като Jawbreaker и Hell Bent for Leather. Не се мина, разбира се, и без Breaking The Law, Electric Eye и Metal Gods.

През цялото време на продължилия грубо около час и половина концерт Халфорд не спря да снове през сцената и „играе с публиката“, без да става досаден. „Секачите“ Глен Типтън (Glenn Tipton) и Ричи Фолкнър бяха във вихъра си. За отбелязване е, че вече нетолкова новото попълнение на Priest демонстрира завидно самочувствие и определено изглежда сякаш е бил на сцената заедно с по-опитните си колеги цял живот.  

„Машината“ зад барабаните Скот Травис (Scott Travis) изглеждаше сякаш може да продължава да налага „касите“ с часове. В един момент (точно преди Painkiller) той се обърна към публиката и призна, че той и останалите членове на групата са се забавлявали страхотно по време на целия концерт и на шега предложи Judas да идват да свирят всяка вечер у нас. 

За единствения постоянен член на групата още от самото й съставяне – басистът Йън Хил (Ian Hill), може да се изпишат цели романи и пак няма да е достатъчно. Неговата роля винаги сякаш е малко встрани от цялото шоу, което изнасят останалите му колеги. Въпреки това дори само веднъж да си видял групата, знаеш, че той е някъде вляво под барабаните и си върши изключително съвестно работата.

И ако някой някой пита: Звукът и залата бяха на изключително ниво. С малки изключения организацията също. Толкова.

Ако трябва да завърша някак, то би било единствено и само, желайки творческо дълголетие на Халфорд и компания. Бандата определено изглежда силно подмладена с присъствието на Ричи Фокнър. Сега стискаме палци Judas да изкарат още по един-два албума (знам, искам много) и да дойдат за четвърти и пети път по нашите земи. Защото британската стомана определено сякаш става по-твърда с годините и не показва никакви признаци на „ръждясване“.

П.С.: Въпреки че на първо слушане не ми допадна особено, новият албум Redeemer of Souls определено седи доста добре на живо до останалата част от творчеството на групата.

Петър Чернев
Петър Чернев Отговорен редактор
Новините днес