Вера Гиргинова развива своето вокално майсторство при едни от най-големите български оперни имена - Дарина Такова, Анна Томова-Синтова, Стефка Евстатиева, Райна Кабаиванска. Оперният й дебют е през 2006 г. и оттогава младата певица участва в постановки на Софийска опера и балет, оперните театри в Русе и Стара Загора, фестивала „Опероса Евксиноград” и др. Сред ролите, които Вера Гиргинова е изпълнявала на сцена са моцартовите героини Донна Анна и Донна Елвира от „Дон Жуан”, Фиордилиджи от „Така правят всички” и Графиня Розина от „Сватбата на Фигаро”, пучиниевите Мюзета от „Бохеми” и Лаурета от „Джани Скики”, както и ролите на Гретел от „Хензел и Гретел” от Хъмпърдинк, Баронеса Ирене от „Истинското постоянство” на Хайдн, Мис Елен от „Лакме” на Делиб и др.
Вижте какво сподели Вера Гиргинова за себе си и музиката в интервю за Actualno.com
Как се срещнахте с музиката?
Интересното, че ние сме три сестри оперни певици, но няма други музиканти в рода ни. Родителите ни са архитекти. Още в детската градина една учителка е казала на майки ни, че сме много музикални и ако не се занимаваме с музика ще бъдем ощетени. Тръгнахме на уроци по пиано и солфеж, пеехме в детския радио хор. Бях солистка на хора. Което ми даде много, пътувахме навсякъде. Страхотно детство имах покрай музиката и хора. И оттам се започва с музиката, иначе първо завърших архитектура. Реших, че ще съм архитект, но в един момент музиката надделя и реших, че ще балансирам тези две професии, макар че музиката преобладава.
Значи не прекъсва лесно връзката с музиката?
Никога не съм си представяла, че ще стана оперна певица, не съм си вярвала че ще успея да извадя такъв силен глас. Но всъщност всичко е въпрос на техника и в един момент си повярвах, че мога да се занимавам с това.
Кой ви помогна да повярвате?
Попаднах да много добър педагог – проф. Мира Дюлгерова. Завърших в нейния клас в Академията, започнаха конкурси, концерти... Животът ме накара да си повярвам.
Мнозина са скептични към класическата музика. Какво бихте им казали, за да ги привлечете точно към нея?
Ако някой има интерес трябва да дойде да чуе какви неща се правят. Днес сме много далеч от клишето за оперна музика. Особено в пловдивската опера – там има уникални постановки и страхотен екип от млади хора. Всички са много млади и креативни хора. Мои приятели, които са идвали да ни гледат са ми казвали: “Не съм си представял, че операта е толкова яка!“
Музиката е въпрос на духовна потребност. Ако човек я изпитва – да го прави. Много е важно тази любов да се създаде в подрастващите, защото на по-късен етап трудно се създава. Спомням си, че родителите ми ме заведоха на опера, когато бях още много малка и бях като хипнотизирана. Влюбих се в това изкуство. Сега водя моето дете на опера, на балет.
Какво Ви дава пеенето?
Всичко! Сцената е като наркотик. Преодоляваш сценична треска, има голямо преодоляване на себе си. Това е потребност, която храни самочувствието. Затова големите певци много трудно да слизат от сцената.
На 27 ноември, неделя, от 19.00 часа в Зала България ще се състои концерт Френски барок с участието на Вера Гиргинова с диригент Патрик Ертън.
Ще бъдат изпълнени:
РЕБЕЛ Les Elements
РАМО Ария Aux langueurs d'Apollon из операта Платея
Ария Amour, lance tes traits из операта Платея
РАМО Ария Tristes apprêts, из операта Кастор и Полукс
Ария Quand l'Aquilon fougueux из операта Дарданюс
РАМО Сюита из Les Indes Galantes