Преди броени дни „РОМА“ получи десет номинации за наградите на Американската киноакадемия, като сред тях са за най-добър чуждоезичен филм, за най-добри актриси – в главна и във второстепенна роля, както и за режисура и – разбира се – най-престижната, за най-добър филм! „РОМА“ вече спечели призовете на Холивудската чуждестранна преса „Златен Глобус“ за най-добър чуждоезичен филм и за най-добър режисьор, а в актива си има и 7 номинации за наградите БАФТА.
Творбата на Алфонсо Куарон е поредно доказателство за неговия разказвачески талант и за майсторството му да подрежда визуални шедьоври. Куарон е сценарист, режисьор, продуцент, монтажист и оператор на своя филм, вдъхновен от спомени и образи от времето на неговото детство.
Филмът ще може да бъде гледан на 23-тия София Филм Фест, който ще бъде открит на пролет.
„Рома“ е най-добрият филм на Куарон до момента: вълнуваща, завладяваща и трогателна творба с богата лична история, красиво и динамично заснета в чистотата на черно-бялата стилистика. Това е историята на Клео (в ролята е Ялица Апарисио), млада жена от малцинство, която работи като прислужница за семейство в Рома, квартал от средната класа в Мексико сити, в началото на 70-те години на XX век… В самото сърце на творбата е чудесното превъплъщение на Апарисио, която създава своя образ с нежност, деликатност, стоицизъм и безкористност. Тя е перлата на този забележителен филм!“
Питър Брадшоу, „The Guardian“
Алфонсо Куарон беше споделил преди време „Липсва ми Мексико. Много отдавна не съм бил в Мексико – свързан съм с всичко у дома, нужно ми е да усетя отново, че съм жив…” Вероятно този копнеж води до така желаното „презареждане” с творческа енергия – и резултатът е филм, създаден с любов и майсторство, който буди всеобщо възхищение; филм-картина на миналото, пречупена през личния спомен и душата на кинематографиста.
„Рома“ може да не е мемоарната творба, който може да се очаква от авантюристичния и дързък режисьор, автор на научно-фантастични шедьоври, но е абсолютно свеж, страхотен, изненадващ и възхитителен филм.“
Тод МакКарти, „The Hollywood Reporter”