Срещаме ви с британския актьор Кийрън Бю – телевизионният Беоулф в първата голяма фентъзи премиера на Epic Drama – от 14 септември в 22:00
Този септември по най-новият ТВ канал от семейството на Viasat History и TV1000, Epic Drama, ексклузивно дебютира на 14 септември от 22:00 с два епизода новата екранизация на легендата за един от най-великите литературни герои – Беоулф. Във фентъзи поредицата в 12 части БЕОУЛФ: ЗАВРЪЩАНЕ У ДОМА, в главната роля е Кийрън Бю (познат ви от Warrior, Da Vinci's Demons), който си партнира с утвърдени актьори като Уилям Хърт (Humans, Damages, Avengers: Infinity War, A History of Violence на Кроненбърг) в ролята на Хротгар и Джоан Уоли (Wolf Hall, The White Princess, The Borgias, Уилоу) като Реда. Срещаме ви с Кийрън Бю.
Q: Какво знаеше за Беоулф преди да снимаш сериала?
От поемата за Беоулф произхождат „Хобит“ и „Властелинът на пръстените“. Създателите на сериала не знаеха, че вече съм правил проучване по темата. А всъщност аз си бях кръстил котките на тези герои. Имах една, която се казваше Тостиг, кръстена на Тостиг Годуинсън, а другата се закваше Сага. Бях вманиачен по нордическите богове и всичко, свързано с тях. Това е част от историята ни като британци. Дори и за нас, в нашия днешен свят има много за израстване чрез тези вилики идеи от брилятни автори. Вълнуващо е.
Q: Кой е Беоулф?
Беоулф е прокуден от дома на Херот и от тогава се скита по земята. Когато го виждаме за пръв път в тази история, той се връща в Херот, след изгнание. Имал е доста труден живот като повечето хора по тази сурова земя. Нарочно държи да бъде самотник.
Това е фентъзи сериал, но той е базиран на исторически факти. В този момент от тъмните векове, някои части от Британия са изгубили познанието, донесено от римляните. Поемата е пълна с фантастична магия, но е базирана на историческа истина. Все пак, обаче, това си остава човешки свят и всеки ще намери нещо, с което да се идентифицира.
Q: Каква беше първоначалната ти реакция на снимачната площадка?
Наистина се чувстваш все едно си се върнал в Тъмните векове.
Първият път, когато отидох в кариерата, където е изграден Херот, ме порази колко застрашително изглежда мястото. Заради характерната позиция на кариерата, вятърът връхлита със страшна сила. На практика времето се променя на всеки половин час.
Направо е невероятно, че са го изградили през зимата. Заслужават почетни отличия за това. Брутално беше в март, когато с другите актьори пристигнахме, а всичко вече беше построено от доста малък екип строители, при най-суровите условия. Няма GGI. Това съществува физически.
Q: Имаш опит с фехтовката?
В драматичното училище, където учех, наистина много си падаха по сценичния бой. По стечение на обстоятелстава се заех с хореографията и репетициите за бойните сцени на Марк Рилънс (Wolf Hall) за „Хамлет“ в Лондон. Бях на 19 години. Марк ми позволяваше да гледам репетициите, а в последствие ме направиха ръководител. Сигурно съм гледал „Хамлет“ около 25 пъти, а Марк го правеше различно всеки път.
С прихода от работата си успях да платя образованието си в драматичното училище. Наеха ме за сценичните боеве в „Ромео и Жулиета“, където ръководех осем актьора. И ми плащаха. Веднъж преподавателят ми по драма ме запита: „Кийрън, някога ще изиграш ли нещо въобще?“
Сега работя всеки ден с меч и наметало. Трудно е, но е страхотно забавление. През 2014-та започнах отново да ходя на състезания по фехтовка, след толкова много години, и успях да стигна до 14-то място в националното класиране. Но заради „Беоулф“ пак трябваше да спра.
Q: Беоулф и Брека стават ли приятели?
Беоулф е самотник, но спасява Брека (в ролята е актьорът Gísli Örn Garðarsson ) от линч и двамата стават неочаквани приятели. Брека е малко подъл, крадец и лъжец. Или поне така изглежда. Страхотно е, че Гисли беше наоколо.Той е известен театрален режисьор и актьор, пише сценарии за ТВ предавания и за мюзикъли. Непрекъснато работи по нещо. Всъщност работата ми с Гисли бе събитието за мен при тези снимки. Споделяхме всичко. Често му се налагаше да ме гледа как скачам от коне и се бия с хора. Винаги се отнасяше шеговито с това. Приятно е да си в близост до хора креативни и забавни.
Q: Как снимахте сцените с чудовищата?
Играеш с огромни зелени блокове, скачаш от коне и атакуваш огромни зелени обекти, които после ще се превърнат в CGI чудовища... Виждал съм част от създадените CGI сцени и трябва да ви кажа, че са феноменални. Но е много странно да се снимат. Първо снимаш с каскадьор или предмет, след което те премахват обекта и трябва да снимаш цялото нещо без човекът или предметът да е там. И това си е трудничко. Но тя цялата работа си е една преструвка 😊. В театъра също трябва да използваш въображението си постоянно.